1+1 media про ідею проєкту #забутипровік, втілення та результати
В червні 2019 року Група 1+1 media оголосила про старт проєкту #забутипровік — масштабної ініціативи, що націлена на протидію віковій дискримінації.
Передумовою запуску кампанії стало опитування, проведене дослідницькою агенцією Info Sapiens на замовлення медіахолдингу.
Починаючи з червня 2019 по сьогоднішній день, в рамках проєкту відбулося чимало активностей, які зацікавили як інших гравців медіаринку, так і суспільство загалом.
Коротко про #забутипровік в цифрах:
- Проведено 1 всеукраїнське дослідження щодо вікової дискримінації;
- Навколо теми зібрано 10 медійних експертів і майже 20 партнерів, серед яких такі відомі компанії, як Київстар, robota.ua, Ancore, L`oreal та інші;
- Отримано понад 120 мотивуючих історій про успішних українців старшого віку, які надсилали читачі;
- 1854 резюме надійшло на участь у програмі стажування для кандидатів старшого віку. З-поміж усіх відібрано 14 стажерок, які спробували себе в одному з 7 популярних в компанії напрямків, отримуючи стипендію, навчаючись у Вищій Школі Media & Production та долучаючись до заходів 1+1 media;
- В рамках циклу мотивуючих історій команда проєкту розповіла про 40 українців — відомих митців, музикантів, акторів, виноробів, моделей, журналістів і т.д., для яких старший вік — лише стимул рухатися далі, а не перепона. Також була організована тематична фотовиставка, яку відвідало близько 10 000 людей;
- Влітку 2019 запустили новий сезон Digital-програми «Сніданок після Сніданку», куди на годинне інтерв’ю приходили вітчизняні зірки. У прямому ефірі глядачі могли поспілкуватися з ними та задати будь-яке питання. Загальне охоплення ефірів складає понад півмільйона переглядів;
- Кейс проєкту отримав золото найпрестижнішої PR-премії European Excellence Awards 2019, вперше здобувши для України нагороду в основній номінації — Change Communications.Також проєкт отримав 2 відзнаки за інноваційність від престижного світового конкурсу 2020 IN2 SABRE та став фіналістом SABRE Awards EMEA 2020 та Effie Awards;
- Охоплення контенту #забутипровік складає: >1000 публікацій у ЗМІіз загальним охопленням 150 000, 20 телевізійних сюжетів з охопленням в 10 000 000 глядачів, 740 публікацій в соціальних мережах з охопленням 480 000, 35 100 вподобань у Facebook та майже 4000 коментарів.
Детальніше про підсумки проєкту та про кейс загалом — у ексклюзивному інтерв’ю команди #забутипровік.
Про необхідність проєкту, опитування та перші кроки
Тетяна Трегобчук, керівниця департаменту корпоративних комунікацій 1+1 media
Певною мірою щирість та успіх проєктів залежать від власних переконань і віри. Я так звана «пізня» дитина, до того ж з родини вчених, а цієї сфери ейджизм не торкнувсь — навпаки, завжди бракувало молоді. Тато працював в Інституті економіки НАНУ до останнього, навіть коли боровся із важкою хворобою. Бабуся лікувала дітей в Охматдиті до 75 років, але й після цього черги батьків із малечею вишикувалися вже під квартирою, і вона продовжувала допомагати, бо була у цьому найкращою.
Коли ми вірішили запустити #забутипровік проти трудової дискримінації і стереотипів, дані досліджень думки українців шокували. 43% вважають, що вік має вплив на здатність людини творчо підходити до вирішення задач і легко пристосовуватися до змін. Є усталений стереотип щодо того, що розцвіт творчого мислення відбувається до 40 років. Дві третини опитуваних вважають, що існує такий вік, коли вже пізно міняти фах, опановувати нову спеціальність чи починати бізнес — цей вік 50-56 років. Cаме «застарий вік» респонденти називають найбільш вагомим фактором дискримінації на роботі. «Застарий» — це 49 років (!).
Це результати дослідження, зробленого Info Sapiens спеціально на замовлення 1+1 media, коли ми аналізували, чи потрібен такий проєкт. Потрібен. Тому нашим першим масштабним кроком у знищенні цих стереотипів стала програма стажування, головний меседж якої: «Байдуже, скільки тобі років. Має значення лише віра в себе та свої ідеї».
Про ідею #забутипровік та його суспільну вагу
Яна Ляхович, керівниця відділу внутрішніх комунікацій 1+1 media
У 2018 році на плюсах стартував пітчинг ідей для серіалів, де ми з бабусею вирішили спробувати свої сили. Точніше, я змусила її подати заявку. Бабусі тоді було 82 роки і вона мала унікальну історію, яка точно розірвала б уявлення про український кінематограф. Пітчинг ми не виграли, але галасу наробили добрячого. Головною моєю задачею було показати, що й серед людей старшого віку є творчі, креативні й завзяті. До слова, про вік моєї бабусі всі дізналися безпосередньо на фінальній частині — і це був справжній фурор. Я написала у Facebook пост про це і він став практично вірусним. У коментарях люди ділилися історіями своїх фантастичних дідусів та бабусь, а в мене нагорталися сльози. Через те, що більшість сприймала подібні історії радше як виключення, і що прийнято вважати людей елегантного віку немічними, некреативними й такими, що «зависли» у своєму часі.
Потім була книжка «Моя бабуся просить їй вибачити», маса життєвих ситуацій, які показували несправедливість з боку суспільства до людей старшого віку. Все це засіло в моїй голові.
Пройшло трішки часу і взимку ми з командою працювали над розробкою нового проєкту, який би позитивно впливав на бренд роботодавця компанії і був дотичним з нашим ДНК. Ми довго думали, аж якось, за вином і піцою, буквально за ноги зловили ідею #забутипровік, і в той же день зрозуміли: це воно!
Практично за тиждень ми комплексно розробили концепт ініціативи, узгодили наші кроки та розпочали збирати навколо себе однодумців 🙂
З кожним новим днем ставало зрозуміліше, що подібних кейсів в Україні немає і що запит від суспільства є величезний. Тож ми взяли на себе роль медійних амбасадорів теми і не проґавили.
А ще весь колектив плюсів пішов нам на зустріч. Колеги долучалися до проєкту і як спікери навчальної програми, як волонтери, дослідники, ментори стажування та наші найпристрасніші фанати в соцмережах. Тож можна впевнено сказати, що до втілення проєкту дотичний кожен співробітник 1+1 media.
Про інтерв'ю з героями та мотивацію
Тетяна Кашуба, PR-менеджерка 1+1 media
Проєкт #забутипровік демонструє, якою повинна бути модель поведінки кожного українця, аби в старшому віці жити на повну, займатися улюбленою справою та отримувати насолоду від кожного моменту. Усі герої — фантастичні люди, за плечима яких неймовірна життєва історія. Досить часто інтерв’ю, яке ми проводимо з ними, переростає у дружні теревені тривалістю в декілька годин. Вони розповідають про свій непростий шлях, не бояться говорити про помилки, які перетворили у неоціненний досвід, та діляться з нами особистими таємницями. Переконана: українці, які спостерігають за соціальною ініціативою, відчувають цю щирість та знаходять в їхніх історіях себе.
Мені пощастило протягом двох місяців особисто спілкуватися з 14-ма стажерками-представницями старшого покоління. Усі учасниці програми стажування демонстрували неймовірні результати, справжню мудрість та виваженість у прийнятті рішень. Найцікавіше те, що у кожної пані є безліч захоплень, де вони знаходять себе, тож їхній приклад надихнув і мене повернутися до свого давнього захоплення.
Наприклад, мене дуже надихав підхід стажерок до роботи. Одна з них під час інтерв’ю вигадувала дуже нетипові питання, які розкривали наших зірок зовсім з іншого боку. Певний час сторінку проєкту в Facebook вели стажерки — і це був наш золотий етап по охопленню наших історій. Вони краще відчувають своїх однолітків, знають, як з ними розмовляти та як надихати. Це те, чому ми з командою у них вчилися протягом всього стажування.
Про стереотипи, програму стажування та роботу з кандидатами старшого віку
Ольга Мусійко, HR-директорка 1+1 media
Перед запуском соціальної ініціативи #забутипровік ми детально проаналізували, яка частка співробітників віком 50+ працює в компанії та скільки кандидатів цієї вікової групи щорічно надсилають нам резюме на відкриті вакансії. Почну з другого: виявилось, що таких людей — всього 5% від загальної кількості пошукувачів. І це при тому, що середня кількість резюме, які нам надходять впродовж року — вимірюється в тисячах.
Щодо наших Людей Ідей+ (в рамках проєкту ми саме так називаємо нашу основну ЦА, бо ж забуваємо про цифри :), то їх у компанії 15%. До речі, більша частина з них працює в 1+1 media з моменту заснування компанії — тобто майже 25 років, чим ми як роботодавець дуже пишаємося.
Ті наші 15% Людей Ідей+ руйнують усі шаблони: щороку на оцінці ефективності показують стабільно високі результати, не поступаючись в успішності молодшим колегам. Вони пітчать ідеї, максимально залучені в корпоративне життя компанії та є нашими справжніми амбасадорами. Більше того, у них є доволі яскраво виражені переваги — підвищена відповідальність, яка не завжди притаманна міленіалам (і ще менш притаманна — Z-там), уміння наполягати на своєму та здатність майстерно виходити з кризових ситуацій. Звісно ж, усе індивідуально, але якщо узагальнювати — то саме так і є.
Щодо стереотипів, з якими ми стикнулись, вивчаючи тему, то їх виявилось на диво багато: «люди похилого віку не здатні адаптуватись до змін», «вони некреативні», «їм складно працювати з молодшими», «для них потрібен особливий підхід» і т.д. І це точно міфи, які вщент зруйнувала наша експериментальна програма стажування.
Головний мотив 1+1 media в цій історії — показати іншим роботодавцям, що звертати увагу на кандидатів елегантного віку — це необхідність. Світовий HR-ринок в принципі «дорослішає» і з цим потрібно рахуватись. А ще один мотив — допомогти людям відшукати віру в себе та усвідомити, що вони можуть все.