Олександра Пікуза
Олександра Пікуза, керівниця відділу маркетингу Viasat, розповіла про те, чому команда супутникової платформи прийняла рішення долучитись до проєкту #забутипровік, як вдалося налагодити синергію поколінь всередині команди та у чому переваги працівників елегантного віку
У червні 2021 року супутникова платформа Viasat стала генеральним медіапартнером проєкту #забутипровік. Чому для вас, як для бізнесу, було важливо приєднатися до хвилі протидії віковій дискримінації та разом з командою розповідати мотивуючі історії українців?
Гадаю, наразі у світі успішність бізнесу не обмежується прибутковістю, адже, згідно з останніми дослідженнями на цю тему, люди надають перевагу компаніям, які допомагають розв’язувати соціальні проблеми та вважають, що місія бренду повинна бути важливішою за отримання прибутку. Мені дуже імпонує девіз Building a Better Normal. Вважаю, що ним можна охарактеризувати місію сучасного бізнесу та його вклад в суспільний розвиток: компанії мають достатньо впливу та спроможності творити рушійні соціальні зміни, будуючи світ нових рівних можливостей.
До того ж наша команда вважає, що соціальні ініціативи бізнесу матимуть результат лише тоді, коли розв’язання проблеми буде дійсно важливим для команди, і цим буде перейматися кожен її член особисто. Тому було прийнято рішення долучитись до проєкту #забутипровік, адже аудиторія супутникової платформи Viasat найбільше страждає через вікову упередженість (середній вік клієнта – 45+).
За період спільної співпраці з командою соціальної ініціативи на сайті проєкту #забутипровік вийшло ряд матеріалів та низка мотивуючих публікації в соцмережах. Розкажіть про ключові здобутки в межах колаборації, а також чому пересічним українцям варто звернути окрему увагу на цикл цих історій?
Ключовим здобутком для нас, як для бізнесу, є можливість своїм прикладом надихнути інші компанії. Допомогти їм усвідомити свій колосальний вплив на українські реалії та залучити до протидії стереотипному мисленню, зокрема ініціації нових, корисних та важливих соціальних проєктів.
Крім підтримки циклу надихаючих інтерв’ю, ви на своїй базі запустили програму стажування, приєднавши до своєї команди Ярославу Кулик, SMM-фахівця. Ваші очікування співпали з реальністю? Як вдалося налагодити синергію поколінь всередині команди?
Ще на етапі співбесіди Ярослава вразила своєю енергійністю та жагою до пізнання. Звичайно, що спершу їй знадобився час для опанування базових речей, без яких не обійтися у діджитал-комунікаціях. Також специфіка телеіндустрії наклала свій відбиток. Потрібно бути обізнаним з популярними світовими каналами та контентом, який вони пропонують, дивитися фільми та серіали, щоб потім мати можливість цікаво про них розповідати. Крім цього, технологія супутникового мовлення також передбачає певну ерудованість у технічних питаннях. Ярослава виявила неабиякий хист і бажання до навчання, тому наша з нею кооперація була вкрай вдалою.
Чи особисто ви зіштовхувалися з проявами ейджизму, адже вікова дискримінація стосується не лише людей елегантного віку? Якщо так – як це проявлялося у вашому випадку? Як вдалося побороти несправедливе ставлення до себе, своїх колег чи знайомих?
На щастя, мені не доводилося зіштовхуватися з ейджизмом напряму, але точно можу сказати, що він починається раніше 50 років. Жертвами дискримінації може стати будь-хто: і молодь, і люди елегантного віку. Зневажливе ставлення на роботі, небажання сприймати серйозно думку молодого фахівця тощо – все це прояви ейджизму.
Існує відомий жарт, що роботодавці хочуть бачити у своїй команді 20-річних працівників з 10-річним досвідом роботи. І, на жаль, в цьому жарті є певна частина правди, яка не має жодного логічного обґрунтування. Переконана, що ефективність і професійність не залежить від віку. А побороти подібне несправедливе ставлення, хоча і дуже важко, проте можливо одним способом – сумлінно працювати, демонструючи оточуючим власний потенціал.
Які ключові поради можете надати роботодавцям, які лише наважуються брати у свої команди людей 50+? У чому переваги працівників старшого віку? Що їм дозволяє випереджати молодших колег?
Вважаю, що кожен може зробити свій внесок у руйнування стереотипів. Розпочинати варто з себе – викорінювати прояви ейджизму з повсякденної культури спілкування вдома та на роботі. Світова практика активно включається у розв’язання цієї проблеми: у США існує низка антидискримінаційних законів, а у Нідерландах проводять скринінг оголошень з вакансіями, аби запобігти дискримінації за віковою ознакою.
Щодо переваг людей 50+, то це – досвід комунікації, славнозвісні Soft Skills. Життєва мудрість підтримувати теплу атмосферу в колективі, уникати конфліктів, але відстоювати свою позицію, бути відкритим до діалогу, але берегти власні кордони – це неоціненні якості. Особливо важливо, аби представники всіх поколінь були відкриті до діалогу, ділилися досвідом та навичками. Здорове суспільство — це те, в якому готові чути одне одного та допомагати. Збудувати його — наша спільна мета.