Олена Коваленко, Анжела Фокіна
Олена Коваленко, HR-директорка «Сингента» Україна, та Анжела Фокіна, HR Brand&CSR Projects Manager «Сингента» Україна, розповіли про соціальні проєкти компанії, направлені на аграрну обізнаність суспільства, синергію поколінь та рух айтиейджизму
Анжела Фокіна (АФ): Освіта входить до основних блоків СSR (корпоративної соціальної відповідальності – ред.) компанії «Сингента». Одне з наших ключових завдань — сформувати покоління кваліфікованих аграріїв і просувати цей важливий для нашої країни напрям. Ми пропонуємо можливості для практичного досвіду, ділимося своїми новітніми розробками, сучасними методами роботи, просуваємо тему агро, як сучасного майданчика та платформи для розвитку й великих можливостей для всіх співробітників без винятку.
«Сингента» працює за моделлю, коли фахівці — це насамперед про талант, а не про вік чи стать. В усіх працівників унікальні знання та досвід. Вони мають можливість розкривати потенціал, працюючи в компанії, яка цінує всіх. Ми відкриті і для фахівців старшого віку, і для студентів. Досвідчені колеги залюбки діляться навичками і знаннями зі школярами, студентами, з колегами, які тільки починають свій професійний шлях. У «Сингента» розвинута модель менторства, тому будь-хто може стати наставником. Особливість нашої сфери в тому, що фахівці дуже цінні, і коли обирають нас, це свідчить про великі переваги й унікальність компанії, чого ми й прагнемо.
«Сильну компанію будує сильна команда, яка складається з унікальних людей (особисостей) , які вносять свій талант та експертність, а наша задача розкрити їх потенціал», – Олена Коваленко, HR-директорка «Сингента» Україна
Олена Коваленко (ОК): Синергія поколінь, думок та різних команд для нас є драйвером та натхненням. Якщо говорити про кількість співробітників старшого віку – це понад 14% людей, які працюють у компанії більше 10 років. Це суттєвий показник, адже статистика останніх років свідчить, що в середньому проміжок часу, який фахівці віддають одній компанії, становить 3-5 років. Крім того, простежуються тенденція до скорочення цих показників. Найдовший період роботи в «Сингента» в Україні — це 28 років у чоловіків і 25 років у жінок.
Агроринок дуже активно розвивається і враховуючи найкращі світові практики ми фокусуємося на розвитку та подальшому формуванні лояльності своїх фахівців, пропонуючи комфортні умови праці, конкурентну заробітну плату, соціальні гарантії, розширену підтримку у страхуванні, в тому числі пов’язану з короновірусом, корпоративний транспорт, інші додаткові пільги. У нас в «Сингента» унікальна корпоративна культура, талановита команда, цікаві проєкти міжнародні та національні, є можливості для кар’єрного росту й творчого діалогу, саморозвитку. Крім того, співробітники у своїй роботі приймають участь у крос-функціональних ініціативах, що безперечно надихають. Такі конкурентні переваги і визначають високу залученість на всіх рівнях в компанії та локаціях, низький плинності, а кількість охочих потрапити до нашої унікальної команди щороку збільшується. Ми інвестуємо у таланти, лише за минулий рік, незважаючи на коронокризу, нашу команду поповнили понад 100 нових експертів й експерток віком 25-50 років.
Складно говорити про переваги на підставі віку, проте у представників старшого віку «за плечима» є неоціненний досвід. Молоді фахівці ще набувають досвід та експертизу, тому велику частку практичної роботи вони виконують завдяки своїм менторам. Наприклад, Олександр Зозуля працює в компанії «Сингента» вже понад 25 років. Відділ технологічних рішень він сформував із фахівців, яким особисто передавав набуті знання та досвід. Оскільки в минулому Олександр працював викладачем, під час обміну унікальними знаннями не виникало жодних труднощів.
«Об’єднання абсолютно різних людей допомагає створювати унікальні продукти та сервіси», – Анжела Фокіна, HR Brand&CSR Projects Manager «Сингента» Україна
АФ: Ми переконані, що в роботі кожної компанії можлива успішна синергія поколінь. У нас на сайті є розділ, у якому ми розповідаємо «історії життя» наших фахівців, що є міксом талантів різного віку, статі, професії. Дуже цікаво спостерігати, як на практиці втілюється культура Diversity&Inclusion. В одній з історій наш колега сказав: «Я не боюся навчатися та ставити питання. Мені не було соромно в студентські роки здобувати перші практичні навички і бути єдиним чоловіком на сільськогосподарському підприємстві, де керували набагато старші жінки. Через багато років, очоливши новий департамент, я знову мусив навчатися, зокрема у молоді, помилятися та здобувати новий досвід».
У цьому, напевно, рецепт успішної синергії поколінь — не боятися навчатися (незважаючи на вік, досвід, бекграунд), поважати ментора і спікера, якою б не була різниця у віці. До речі, принципи «D&I» використовуємо і в освітньому проєкті «Generation A», де багато менторів – це фахівці старшого віку. Вони передають досвід студентам, а також формують нетворкінгову платформу з викладачами агроуніверситетів з різних регіонів. Об’єднання абсолютно різних людей допомагає створювати унікальні продукти та сервіси. Якщо більше компаній зверне на це увагу – кризи, пандемії й інші труднощі долатимуться легше та з меншими втратами.
ОК: Якщо говорити про самодискримінацію, пов’язану з віком, то у сфері агро цього явища значно менше, попри те, що присутня неабияка конкуренція. Хоча нас, як міжнародну компанію, це питання зачіпає меншою мірою. Тішимось, що тенденції самодискримінації в питаннях взаємодії з роботодавцями й пошуком роботи поступово відходять у минуле.
Soft skills – гнучкість, адаптивність до нових умов, можливість і, головне, бажання навчатися, — допоможуть і молодим, і досвідченим фахівцям перемогти явище самодискримінації та віднайти віру у власні можливості.
Анжела Фокіна: Крім того, щоб люди старшого віку віднайшли віру в себе, їм потрібно демонструвати реальні життєві приклади, які вражають та надихають на позитивні зміни. Потужні соціальні кампанії, яскраві ілюстрації з успіхами людей 50+ змінюють сприйняття інших. Саме тому проєкт «Люди Ідей+. #забутипровік» було відзначено особливою нагородою премії HR Brand Україна 2020 у партнерській номінації «Diversity&Inclusion». Переконані: подібних практик, запущених на базі інших компаній, повинно ставити більше.