Ольга Мусійко

Ольга Мусійко

Про щорічну оцінку ефективності персоналу в 1+1 media, частку Людей Ідей+ в штаті медіахолдингу та результати першої спеціальної програми стажування «Ближче до ТБ» для кандидатів старшого віку – розповідає Ольга Мусійко, HR-директорка 1+1 media

Перед запуском соціальної ініціативи #забутипровік ми детально проаналізували, яка частка співробітників віком 50+ працює в компанії та скільки кандидатів цієї вікової групи щорічно надсилають нам резюме на відкриті вакансії. Почну з другого: виявилось, що таких людей – всього 5% від загальної кількості пошукувачів. І це при тому, що середня кількість резюме, які нам надходять впродовж року – вимірюється в тисячах.

Щодо наших Людей Ідей+ (в рамках проєкту ми саме так називаємо нашу основну ЦА, бо ж забуваємо про цифри :), то їх у компанії 15%. До речі, більша частина з них працює в 1+1 media з моменту заснування компанії – тобто майже 25 років, чим ми як роботодавець дуже пишаємося.

Ми здивувались, отримавши результати соціологічного дослідження щодо дискримінації за віком, яке на наше замовлення провела агенція Info Sapiens. Цифри засвідчили, що 70% людей 50+ вважають, що після певного віку нові проєкти розпочинати пізно, а «застарий вік» називають найвагомішим фактором дискримінації на роботі («застарий» – це 49 років!). Ще виявилось, що майже половина думає, начебто вік впливає на здатність людини творчо підходити до задач. Ми на своєму досвіді доводимо, що це не так. Ті наші 15% Людей Ідей+ руйнують усі шаблони: щороку на оцінці ефективності показують стабільно високі результати, не поступаючись в успішності молодшим колегам. Вони пітчать ідеї, максимально залучені в корпоративне життя компанії та є нашими справжніми амбасадорами. Більше того, у них є доволі яскраво виражені переваги – підвищена відповідальність, яка не завжди притаманна міленіалам (і ще менш притаманна – Z-там), уміння наполягати на своєму та здатність майстерно виходити з кризових ситуацій. Звісно ж, усе індивідуально, але якщо узагальнювати – то саме так і є.

Щодо стереотипів, з якими ми стикнулись, вивчаючи тему, то їх виявилось на диво багато: «люди похилого віку не здатні адаптуватись до змін», «вони некреативні», «їм складно працювати з молодшими», «для них потрібен особливий підхід» і т.д. І це точно міфи, які вщент зруйнувала наша експериментальна програма стажування, набір на яку стартував в травні минулого року. Ми обрали 8 різних напрямків і протягом місяця шукали людей 50+, які прийшли б до нас на 2 місяці та спробували себе в чомусь новому. Особливою вимогою була наявність хоча б опосередкованого бекграунду, щоб не просто показати людям, як влаштований медіабізнес, а й бути максимально корисними для них.

І оскільки це був експеримент, на грандіозні результати в плані великої кількості відгуків ми не очікували. Але трапилось одне «але»: абсолютно не вкладаючись в рекламу, комунікуючи з аудиторією в основному через інтернет, ми отримали 1832 заявок, значна частина яких була з відеорезюме. Це зруйнувало ще +2 стереотипи: бар’єр у спілкуванні та невміння користуватись сучасними методами зв’язку – не про людей елегантного віку.

Ми відібрали 14 кандидатів. Протягом стажування вони отримували стипендію, щотижня відвідували лекції від найкращих спікерів Вищої Школи Media & Production, брали участь в усіх активностях компанії та пропонували масу крутих ідей, які ми спільно реалізували. Їхні відгуки, бажання змінюватись, навчатись та удосконалюватись надихнули і менторів, котрі взаємодіяли з ними найбільше, і всіх працівників холдингу. До речі, нашу сторінку #забутипровік у Facebook вели саме стажери 50+ :). Тому вже цього року у нас доволі амбітні плани: зробити подібну програму стажування доброю традицією.

Наш головний мотив – показати іншим роботодавцям, що звертати увагу на кандидатів елегантного віку – це необхідність. Світовий HR-ринок в принципі «дорослішає» і з цим потрібно рахуватись. А ще один мотив – допомогти людям відшукати віру в себе та усвідомити, що вони можуть все.

04080, Україна, м. Київ, вул. Кирилівська, 23, офіс 1+1 media

ideaspeople@1plus1.tv