Світлана Міщенко
Світлана Міщенко, керівниця супутникової платформи Viasat, розповіла про власне ставлення до проблеми ейджизму, поділилася планами компанії в напрямку протидії цьому явищу, а також про те, чому Viasat став медійним амбасадором проєкту #забутипровік
Провівши масштабне дослідження та поспілкувавшись з ЦА #забутипровік, стало зрозуміло, що в багатьох людей старшого віку відсутня віра в себе та у свої можливості та ідеї. Це заважає їм рухатися вперед, починати нову справу та просто навчатися. З чим, на вашу думку, це пов’язано та чи можна це виправити?
На жаль, з ейджизмом в Україні стикається кожен другий, якщо не перший житель країни. І, звичайно, це не може не позначитися на загальних настроях населення. Адже друзі, родичі, сусіди, – всі спілкуються між собою і, почувши про невдалий випадок співбесіди чи негідне ставлення в компанії до старших працівників, транслюють інформацію далі. Відповідно, кількість охочих працювати в такій організації значно зменшиться. Вийти з комфортного середовища важко в будь-якому віці, саме тому ми хочемо допомогти літнім людям і надихнути їх на зміну життєвого напрямку.
Наразі рух антиейджизму захоплює всю планету і потрохи – Україну. Чому вітчизняним компаніям варто звернути на це увагу та переглянути свій світогляд?
У прогресивних країнах вже знайшли спосіб, як подолати ейджизм. Це стосується як самосприйняття, так і ставлення до проблеми в суспільстві. Якщо ще буквально вчора люди намагалися виглядати молодше своїх років, то зараз прослідковується тенденція, коли прихильники антиейджизму спеціально підкреслюють свій вік і доводять, що старість – це не соромно, а дуже красиво. В будь-якому віці потрібно сприймати себе таким, який ти є.
Якщо Україна хоче колись бути серед прогресивних країн – цей рух потрібно пропагувати й у нас. І кожна компанія, кожен українець може зробити свій внесок, почавши з себе.
Чи працюють у Viasat люди старшого віку? Як ви взаємодієте з ними?
У команді Viasat більше 10% співробітників – люди елегантного віку, при чому більшість з них обіймає керівні посади. Також у нас відкрита вакансія SMM-фахівця-стежера у департамент маркетингу. Що стосується якогось особливого підходу в роботі – такого немає. Ми всі на одній хвилі і жодним чином не мислимо категоріями віку. Синергія різних поколінь та ефективна робота – ось це про нас.
Що спонукало стати генеральним партнером проєкту #забутипровік, відкривши вакансію для стажерів елегантного віку на базі супутникової платформи Viasat? Які очікування покладаєте на кандидатів, які прийдуть до вас на позицію SMM-спеціаліста?
Ми чули багато позитивних відгуків щодо першої хвилі проєкту #забутипровік, тому з радістю долучилися до ініціативи цього разу. Наше завдання – стати амбасадором у боротьбі з ейджизмом в нашій країні та допомогти людям інтегруватися у суспільство. Ми вважаємо, що вік – це не привід відмовлятися від сучасного життя, технологій та прогресу. Тому Viasat разом з компанією 1+1 media продовжуватиме боротьбу зі стереотипами щодо людей старшого віку.
Впевнені, що разом з нашим стажером ми доведемо, що в будь-якому віці можна бути креативним і ніколи не пізно почати освоювати нову професію. Від кандидатів ми очікуємо в першу чергу бажання щось змінити в своєму житті, спробувати себе у новій сфері, у новому колективі, з новими задачами, і не просто спробувати, а ще й отримувати від цього задоволення. Робота займає дуже велику частину життя, тож не можна марнувати його на те, що не подобається і не приносить радість. Думаю, у нас все вийде і вже зовсім скоро ми будемо розповідати про наші результати.
Як ви гадаєте, що дозволяє співробітникам старшого віку бути на крок попереду за своїх молодших колег?
Досвід. При цьому, не лише професійний, але й життєвий. Адже soft skills, тобто особисті характеристики та вміння взаємодіяти в команді, вже давно оцінюються роботодавцями на тому ж рівні, що й професійні навички. З роками розвивається вміння слухати, вміння вести переговори й переконувати, гнучкий підхід і нестандартне мислення. Це все сприяє тому, що працівники старшого віку можуть і є на крок попереду своїх молодших колег. Більше цього, частіше вони обіймають провідні та керівні посади.
На жаль, в Україні компанії часто дивляться на аудиторію старшого віку як на економічно непривабливу, не звертаючи на неї належну увагу. Опишіть, будь ласка, портрет споживачів Viasat.
Цільова аудиторія супутникового телебачення Viasat – це українці, старші 45 років. Більшість з них проживає на заході України, в селах та невеликих містах. Нині, коли проникнення інтернет-провайдерів у маленькі населені пункти ще недостатнє, супутникове телебачення залишається чи не єдиною альтернативою для населення. Тому в жодному разі не можна говорити, що аудиторія 50+ є економічно непривабливою.
Найпопулярнішими пакетами серед послуг, які пропонує Viasat, є «Національний» та «Сімейний». До «Сімейного» входить більше 110 каналів різних жанрів – всі українські національні канали, які були закодовані на супутнику в минулому році, а також відомі світові канали з фільмами, пізнавальними передачами, мультфільмами та спортом. Тобто всі члени родини зможуть обрати собі улюблений канал та передачу в будь-який час доби.